Ce drepturi ai dacă un hotel îți refuză rezervarea confirmată

Există uneori situații în care hotelurile confirmă mai multe rezervări decât camere disponibile. Pentru cei care nu lucrează în domeniu, poate părea straniu, dar motivația este una simplă: de cele mai multe ori, nu toți cei care rezervă ajung la hotel.

Totuși, dacă managerul nu are fler, vor exista oaspeți care rămân fără cazare, ceea ce este un coșmar și pentru turist dar și pentru recepție. Dacă ajungi în situația în care, deși ai o rezervare confirmată, hotelul îți spune că nu mai are camere disponibile, trebuie să știi care sunt drepturile tale și ce obligații are hotelul față de tine.

Am citit „Termenii și condițiile

De câte ori ai bifat căsuța „Am citit/Sunt de acord cu termenii și condițiile” fără să le citești, de fapt? Dacă nu ești atent în momentul rezervării ești vulnerabil în fața unei situații neplăcute, precum relocarea la un alt hotel. Este extrem de important să citești toate detaliile în momentul rezervarii, de la descrierea tipului de tarif pe care îl alegi până la politicile de anulare sau de modificare a rezervării.

Indiferent dacă rezervarea se face pe site-ul oficial al hotelului sau pe un site gen booking.com sau expedia.com, fii atent la descrierile din motorul de rezervare! Nu de puține ori se întâmplă că oaspeții nu știu ce tip de rezervare au făcut.

De asemenea, fii atent care este ora maximă la care se face check in-ul. Dacă depășești această oră, este foarte posibil ca hotelul să se elibereze de orice obligație față de tine. Precizează dacă ajungi mai târziu la hotel în comentariile rezervării sau contactează direct hotelul pentru a te asigura că totul este în ordine. Alege o rezervare garantată în locul unei rezervări negarantate.

Hotelul se obligă să…

În situații de over booking, recepția hotelului știe cu ceva vreme înainte că este posibil să fie nevoită să mute un oaspete la un alt hotel și încercă să se pregătească din timp.

În mod normal, în cazul în care hotelul e nevoit să te mute la un alt hotel,  se obligă să:

– îți găsească cazare alternativă la un hotel cu aceeași clasificare sau clasificare superioară.  În cazul în care hotelul nu găsește disponibilitate la o unitate de cazare comparabilă și decide să te mute la un hotel de categorie inferioară, cere ca diferența de tarif să ți se restituie;

– plătească eventuala diferență de tarif la hotelul unde relocă clientul; chiar dacă aveai o rezervare la un hotel de 3 stele, iar relocarea se face la un hotel de 4 stele, nu trebuie să plătești niciun leu un plus, diferența de tarif o acoperă hotelul;

– îți găsească cazare la același tip de cameră pentru care ai făcut rezervarea; de exemplu dacă ai rezervat o cameră triplă, normal este să ți se ofere tot o cameră triplă ca alternativă;

– îți asigure transportul gratuit către unitatea de cazare în care se face relocarea.

Cum întorci situația în avantajul tău

Dacă ajungi să fii mutat la un alt hotel, încearcă să vezi partea bună a lucrurilor. Asta pentru că ea chiar există. Recepționerul are o anumită flexibilitate și trebuie să-l atragi de partea ta, încearcă să fii cooperant. Oricum, faptul că nu mai sunt camere disponibile nu este din cauza lui în 99% din cazuri.

Dacă dorești să obții mai mult decât cazare într-un alt hotel similar, ține minte că este mai ușor să obții servicii decât bani de la un hotel. Mai exact, cere un discount la următoarea cazare sau facilități precum parcare gratuită. Sunt șanse mult mai mari să obții asta decât bani cash. Dacă hotelul face parte dintr-un lanț național sau internațional, poți cere ca aceste facilități să-ți fie date în oricare hotel din lanț.

Fii atent la modul în care formulezi astfel de cereri. „Ce puteți face pentru mine având în vedere că mi-ați creat un disconfort?” este cu mult mai bine decât „Este ultima oară când calc pe aici, sunteți o echipă de incompetenți”.

ÎNAPOI LA CAMPANIE