Poate ți s-a întâmplat chiar ție să eziți. Erai doar tu și el – formularul de înregistrare de la hotelul în care urma să te cazezi. Conspirații, servicii secrete, te-ai gândit la toate. Cu toate astea, ce se întâmplă cu toate aceste date cu caracter general? Adela și Ovidiu ne introduc puțin în această lume paralelă.
Agentul feminin, față în față cu securitatea internetului
de Adela Dan
Femeile sunt creaturi greu de înțeles care se contrazic în tot ceea ce fac. În fața șifonierului care duduie de rochii, le apucă disperarea că nu au cu ce să se îmbrace, iar când ies în oraș, se aruncă în cartofii prăjiți din farfuria partenerului pentru că ele și-au comandat o “friptură de salată” și deja celebra apă cu lămâie. Țin geanta la vedere, pe scaunul din dreapta al mașinii și telefonul, în buzunarul din spate al jeanșilor, dar le e teamă că pot fi jefuite când rezervă și plătesc online o cameră la hotel, când singurul lucru care li se poate întâmpla e să primească o reducere. La fel și pe net, își dezvăluie dezinvolt numărul iubiților trecuți prin viața lor în ultimele două luni și adresa exactă la care pot fi găsite la o anumită oră, dar brusc se crispează și le apucă paranoia atunci când, abia ajunse la un hotel, li se cere să își treacă si adresa de e-mail în formularul de înregistrare de la hotel.
Am fost plecată cu o prietenă la un celebru festival de film. În aeroport a cunoscut un domn cu ochi verzi ce părea singur, tânăr și neliniștit. Până la aterizare, apucase deja sa-i dea adresa unde locuiește, numărul de telefon și porecla din clasa a patra. Noroc că am aterizat cu zece minute mai devreme că apuca să-i dea și codul pin al cardului. În schimb, când am ajuns în recepția hotelului și am primit formularul de înregistrare, la partea în care se cerea adresa de e-mail, pixul i s-a poticnit. Ochii i s-au mijit, privind foaia de hârtie mai ceva ca Superman când încerca să vadă prin ziduri. În ea s-a trezit brusc spionul CIA urmărit de inamici prin toate rețelele posibile. Oare ce vrea de la ea? Oare de ce-i cere adresa de e-mail? Oare ce vrea sa-i trimită? Powerpoint-uri cu glume ieftine? Coduri secrete de activat sateliți militari? Sau oferte la tractoare și mașini de semănat? După multe minute de luptă interioară, (i)rațiunea a învins și a făcut-o să treacă o adresă la mișto. Câteva luni mai târziu, a început să mă bănuiască și pe mine de spionaj economic atunci când am început să-i dezvalui ce oferte avea hotelul cu pricina și ce discount-uri primeam când rezervam cu cardul. Dar tu de unde știi?, m-a întrebat ea cu ochii întredeschisi. Din e-mail-urile pe care le primesc!, i-am răspuns. Și sunt și într-un program de membership care-mi dă prețuri mai bune, campanii și promoții, acces la spa sau free upgrade la cameră.
Plus că mai tot vorbeam cu managerul de hotel pe chat, dar deja asta nu mai era treaba ei.
Durata și scopul vizitei
de Ovidiu Eftimie
Astă primăvară, la Eforie Sud, am purtat o discuție foarte educativă cu un proprietar de hotel din zonă. Tocmai îi mărturiseam că mi-a plăcut tare mult la el și aș mai veni iar el mi-a recomandat, dacă tot fac asta, să încerc să sun direct la hotel, să nu mai merg prin Booking, că poate să-mi dea o reducere. „Decât să dau comisionul acolo mai bine ți-l dau ție”, mi-a spus omul.
Asta mă gândeam că e o resursă utilă pentru hotelierii din România (și poate din altă parte). În măsura în care ai chef să-ți fidelizezi clientela ar fi bine să le menționezi undeva pe site această informație, că dacă vei achiziționa cazare direct de la ei e mai ieftin decât de pe alte locuri de pe internet. A, și partea importantă, să și fie mai ieftin, măcar pentru aceeași cameră în aceeași perioadă.
Ăsta e motivul principal pentru care, în general, nu las adresa de e-mail la un hotel sau las una falsă, nu mi s-a părut până acum că ar folosi-o la altceva decât oferte generice „de revelion”. Sunt convins că în localitățile respective sunt și alte evenimente în afară de Crăciun și Revelion și ar fi interesat de primit câte un mail „Alo, domnu’, vezi că e festivalul de trompetă la noi în oraș, poate te interesează să vii vreo două zile, uite aici o ofertă mișto, doar pentru tine”. Totodată cred că ar fi fain și niște oferte last-minute în care să se povestească și ce aș putea face în afara hotelului în zilele alea.
Pe de altă parte, dacă cineva ia adresa de e-mail în serios, ar fi bună pentru o metodă de identificare rapidă astfel încât, când ajung la hotel să nu mai trebuiască să completez iar formularul ăla drăguț unde trebuie să scriu (că e curios statul să afle) scopul vizitei. Scopul vizitei este să mă relaxez și eu un pic să nu mai completez formulare. O poză la buletin nu e suficientă?
Despre colaborarea cu Adela și Ovidiu
Cu 16 ani de experiență ca freelance copywriter, Adela este autorul acelor cărți pe care nu le mai poți lăsa din mână, odată ce ai început să le citești. Și nu pentru că sunt lungi, ci pentru că au acel „je ne sais quoi”, care se lipește de tine ca magnetul de fier.
Ovidiu nu s-a lăsat mai prejos și aruncă în stânga și-n dreapta cu ironii fine care se viralizează cu un tupeu fantastic. Toate ironiile vin din calitatea de redactor-șef al celui mai citit cotidian de umor voluntar, Times New Roman.
Lunar, îi invităm pe cei doi să-și dea cu părerea lor despre diferite subiecte fierbinți ca o zi de vară toridă. Despre pasiune și profesie deopotrivă, oameni și tehnologie, hoteluri și decizii bune, micul dejun din perspective diferite, sărbătorile petrecute în hoteluri, cunoscutele ceaiuri și cafele în incinta acestora, observații despre cum percep oamenii schimbările și… lista poate continua. Un an întreg, să tot vorbim.
Declarăm deschis sezonul de „confruntări” cu pasiune!