Să aibă piscină, sală de fitness, kit de cosmetice și musai televizor. Așa aleg unii hotelul. Alții, în schimb, vor un hotel poziționat central și să aibă neapărat parcare proprie. Ce spune alegerea hotelului despre noi, dar și cum se decid femeile vs bărbații unde să se cazeze, aflați de la Adela Dan și Ovidiu Eftimie. Asigurăm o porție sănătoasă de râs!
Spune-mi ce hotel îţi doreşti ca să-ţi spun cine eşti
Adela Dan
Orice bărbat zdravăn la cap ar alege un hotel pe baza a două criterii mari şi late: să fie curat şi să ai baie în cameră. Când destinaţia nu e vreun hotel tăiat în stâncă să-ţi bei cafeaua cu vulturul pleşuv sau construit din sticlă, în miezul oceanului, să-ţi treacă peştii pe deasupra capului când dormi, cam astea sunt cele mai importante criterii pentru el. Fie că ai de mers în interes de serviciu, fie că mergi în vacanţă, oricum ajungi doar seara, la culcare, în cameră şi tot ce-ţi mai doreşti e un pat curat şi o baie fierbinte.
Cu femeile, în schimb, e cu totul altă poveste. Sunt multe nuanţe ale ideii de curăţenie şi şi mai multe ale faptului deja acceptat că baia e în cameră. Există şi un televizor curat în cameră? Şi dacă da, câte canale curate are? În baie, e şi un uscător curat de păr? Şi dacă da, are şi difuzor? Cosmeticalele din baie miros destul a curat? Sunt bio, eco şi potrivite tenului tău? Iar felul în care o femeie alege un hotel spune multe despre ea.
Dă search pe Google, citeşte toate comentariile pe Tripadvisor, se uită la toate cele o mie de poze postate de turişti, intră pe forumuri şi consultă nota de pe Booking, iar apoi sună direct la hotel ca să obţină un preţ mai bun? Clar, dacă aş fi bărbat, nu mi-aş pune în gând să cuceresc o astfel de femeie decât dacă aş vrea o provocare adevărată.
În schimb, dacă se aruncă la primul search pe booking, prima pagină, primul rând şi rezervă fără să se uite dacă e sau nu non-refundable, poti fi sigur că te va invita la cafea în chiar din prima seară în care ai condus-o acasă.
Dacă rezervă, apoi dez-rezervă, apoi iar rezervă trei hoteluri diferite, stă în primul o noapte, apoi se plictiseşte şi se mută în următorul, e clar, O să ai o relaţie în care nu o să te plictiseşti niciodată.
Dacă, însă, caută şi caută şi nu găseşte deloc hotelul perfect cu jacuzzi, piscină, locaţie centrală, preţ bun şi servicii de ritz, camere noi şi plasmă pe perete, e clar: e genul care caută bărbatul perfect.
Orice ne-am dori şi oricum am căuta un hotel noi, femeile, cred că, dincolo de atâtea criterii, unul singur contează, de fapt: căldura oamenilor care te întâmpină. Pentru că un zâmbet larg, cât o uşă deschisă te face să te simţi acasă chiar şi într-un loc departe de casă.
Cum aleg EU hotelul perfect pentru mine
Ovidiu Eftimie
Cel mai puțin important aspect este televizorul din cameră. N-am înțeles niciodată de ce chestia asta e așa de importantă pentru oameni, serios, dacă mă duc undeva și stau la hotel, indiferent dacă sunt cu treabă sau în concediu, televizorul e ultima chestie de care-mi pasă. Poate era ceva important în 1960, când așa obțineai informațiile, în 2017, când stăm toți cu nasul în telefoane, e aproape inutil.
Important este, în schimb, poziția centrală a locului respectiv. Ori e în centru, de unde pot ajunge rapid unde vreau pe jos, pentru că taximetriștii din România sunt români iar românii sunt toți neam de conți, aleg cursele ca pe caviar.
Mă uit pe site-uri gen Booking sau TripAdvisor și, dacă n-am timp, iau de-acolo, bazându-mă pe notele bune. Dacă am timp, dau un telefon la recepție, e tot timpul mai important să vorbești cu un om să-i spui exact ce vrei, poate vreau etajul doi, unde sunt suficient de departe de stradă să n-aud dacă iese lumea de la un meci și suficient de aproape de barul hotelului și am insomnii și chef să vorbesc cu omul de-acolo.
A, da, îmi place să știu că are o cafenea sau un bar al lui, dimineața e bine să citești presa pe telefon într-un loc în care ai încredere înainte să te avânți într-un oraș necunoscut. Dacă are o sală de fitness e un plus, nu că aș rupe eu sala ci că genul ăsta de facilitate atrage un anumit tip de clientelă la fel cum facilitatea „grătar” atrage un alt tip de clientelă cu care, cel mai probabil, nu vreau să mă intersectez.
Alt plus ar fi parcarea proprie, chiar dacă plătesc extra pentru ea. Între a avea mașina sigur undeva și a descifra ofertele de paracare sau nu din orașul respectiv, prefer prima variantă. Și un bancomat în hotel, mi-e indiferent banca, comisionul e același peste tot pe cardul meu, dar vreau să știu că nu umblu de bezmetic aiurea prin oraș să caut bancomate care poate funcționează sau poate nu sau poate a pus cineva un skimmer pe el.
Toate astea se pot obține la un preț decent, de-aia prețul e cam ultima chestie la care mă uit.
Per ansamblu, ideea e să am un fel de loc la fel de familiar ca și cartierul în care locuiesc. Asta înseamnă să te „simți ca acasă”, nu neapărat ciorba de la restaurant sau ștergarul tradițional din perete.
Despre colaborarea cu Adela și Ovidiu
Cu 16 ani de experiență ca freelance copywriter, Adela este autorul acelor cărți pe care nu le mai poți lăsa din mână, odată ce ai început să le citești. Și nu pentru că sunt lungi, ci pentru că au acel „je ne sais quoi”, care se lipește de tine ca magnetul de fier.
Ovidiu nu s-a lăsat mai prejos și aruncă în stânga și-n dreapta cu ironii fine care se viralizează cu un tupeu fantastic. Toate ironiile vin din calitatea de redactor-șef al celui mai citit cotidian de umor voluntar, Times New Roman.
Lunar, îi invităm pe cei doi să-și dea cu părerea lor despre diferite subiecte fierbinți ca o zi de vară toridă. Despre pasiune și profesie deopotrivă, oameni și tehnologie, hoteluri și decizii bune, micul dejun din perspective diferite, sărbătorile petrecute în hoteluri, cunoscutele ceaiuri și cafele în incinta acestora, observații despre cum percep oamenii schimbările și… lista poate continua. Un an întreg, să tot vorbim.
Declarăm deschis sezonul de „confruntări” cu pasiune!