Cum au schimbat „Millennials” fața turismului

Îi vezi în metrou cu telefonul în mână, dând slide după slide și scroll într-un mod aproape robotic. Aflăm de pe rețelele sociale tot ce au făcut în vacanță. Știm care este statusul lor emoțional. Ei sunt generația Google / Facebook. Sau mai bine spus Millennials (generația Y) – persoanele care, în prezent, au vârsta cuprinsă între 18 și 34 ani. Ei sunt cei care au schimbat fața turismului având în vedere modul în care își aleg destinațiile de vacanță, hotelul unde se vor sta, dar și experiențele din timpul vacanței.

Generațiile se schimbă, dar asta nu este un secret pentru nimeni. Iar aceste schimbări se pot observa inclusiv în turism, noile generații având un comportament cu totul diferit față de ce eram obișnuiți până acum 10-15 ani.

Experiențe nu Produse!

Generația Millennials sunt cei care vor plăti mai mult pentru experiențe, nu pentru produse. Dar ce este mai important, ei nu vor plăti pentru experiențe banale, ci pentru experiențe „altfel”. Dacă în trecut oamenii alegeau cel mai aglomerat restaurant din stațiune/oraș (dacă este aglomerat înseamna că mâncarea este proaspătă), generațiile noi vor căuta restaurante tematice, pe străzi lăturalnice, cu un decor inedit și un plating pe măsură. Mai ales că locurile pe care le vizitează trec prin filtrul social media, acolo unde ineditul este mult mai probabil să primească „like-urile” dorite.

În acest sens, am intrat pe un site folosit de millennials,  în care localnicii propun locuri de vizitat pentru turiști. Am căutat acolo ce aleg turiștii tineri să facă în București (likealocalguide.com). Cele mai populare tururi sunt: Private Wine Tasting Tour in Bucharest Old Town (Tur privat de degustare de vinuri în Centrul Vechi), The Alternative Tour (Un tur alternativ al Bucureștiului) și Hidden Bucharest Private Tour (Bucureștiul ascuns – un tur privat). Se poate observa că acest top arată o schimbare a modului în care millennials aleg să descopere o nouă destinație

Turismul „bleisure”

Conceptul de turism „bleisure” provine din combinația între vacanță și business (leisure + business). Acest trend se observă mai ales în rândul tinerilor sub 35 de ani care, după ce ședințele au luat sfârșit, caută să afle lucruri noi despre cultura locului în care călătoresc.

Mai mult, tinerii care călătoresc în scop de afaceri obișnuiesc să își extindă cu câteva zile deplasarea pentru a descoperi experiențe locale. Hotelurile s-au adaptat acestui trend oferind extra-night la tarife preferențiale, iar restaurantele au început să organizeze așa-zisele evenimente „atfer work”. Aceste evenimente au ca target tinerii care lucrează în corporații și își doresc momente de recreere după orele petrecute la birou.

Cum aleg Millennials

Nu este greu de bănuit că smartphone-ul este principalul gadget pe care millennials îl folosesc pentru a face rezervarea la hotel sau pentru un bilet de avion. Conform unui studiu Google, 27% dintre adulții generației noi folosesc telefonul pentru a face rezervarea la hotel, în timp ce doar 19% dintre persoanele de peste 35 de ani fac asta.

De asemenea, turiștii millennials sunt cei care plănuiesc cap coadă o călătorie pe telefon. Conform aceluiași studiu, mai mult de două treimi dintre acești turiști cred ca este confortabil să aibă planificarea călătoriei în telefon. În comparație, turiștii de peste 35 de ani preferă desktopul și printarea pe hârtie a meterialelor, doar o treime dintre aceștia alegând mobilul.

De la cercetare la decizia efectivă de cumpărare este un singur pas, turiștii millennials fiind și în acest punct al cumpărarii fanii smartphone-ului: 64% dintre ei cumpără direct de pe smartphone.

Buget redus, călătorii mai multe

Millennials preferă să se cazeze în hosteluri, nu în hoteluri, punând preț mai degrabă pe locația în care se află unitatea de cazare, nu pe confort. De asemenea, hostelurile le oferă și oportunitatea de a socializa cu alți oameni care au aceleași preocupări ca ei. De aceea și tendința lanțurilor hoteliere de a dezvolta segmentul de hosteluri sau hoteluri pentru un buget redus. Alte forme de cazare preferate de tineri sunt couchsurfing (cazare acasă la localnici), airbnb shared room / private room (cazare împreună cu alți turiști sau în casă cu localnicii).

Încă o observație, tinerii preferă să călătorească mai des, motiv pentru care bugetul pentru fiecare călătorie este mai redus și direcționat pentru ceea ce se poate face la destinație, nu pentru cazare, cum spuneam mai sus – aleg experiențe.

Millennials au început să schimbe fața turismului chiar și în România: hosteluri moderne, cabane / pensiuni tematice (în copac, tradițional românești, case boierești), apariția unor tururi „altfel” în orașe și în regiuni (tururi pe bicicletă, tururi de degustare de vin, tururi „urbane” etc.), s-au dezvoltat  aplicații care ajută la planificarea călătoriilor și la descoperirea obiectivelor turistice „ascunse”.Iar dacă ați ajuns până la sfârșitul articolului, dorim să încheiem cu zâmbetul pe buze și vă invităm să vizionați următorul clip:

ÎNAPOI LA CAMPANIE