În momentul în care pășești într-un hotel, cel puțin două simțuri se activează: văzul și auzul. Din acest motiv, hotelurile se preocupă să impresioneze plăcut turiștii prin designul interior: decor, lumini, machete informative ș.a. Dar ce se întâmplă cu celălalt simț, auzul?
Studiile au arătat că sunetele muzicale schimbă starea de spirit, ba chiar au o influență directă asupra sumei de bani pe care un oaspete este dispus să o ofere pentru servicii. Exact, muzica te poate determina să scoți mai mulți bani din buzunar!
În același timp, muzica poate fi și un indicatorul al brandului, fiind o cale ușoară și deloc costisitoare de a crea o atmosferă plăcută în hotel, dar mai ales de a contura o identitate pentru acesta.
La evenimentele organizate în restaurantul Concerto, muzica este actorul principal
De la muzică la cifre
O companie pentru licențierea muzicii din locurile publice (PPL) a efectuat un studiu legat de contribuția muzicii în succesul unui business. Conform studiului, muzica poate contribui la creșterea loialității oaspeților: 69% dintre consumatori au afirmat că ar petrece mai mult timp în zonele publice din hotel dacă este muzică.
Spuneam mai sus de legătura dintre muzică și bani. Potrivit aceluiași studiu, oamenii sunt pregătiți să plătească cu 5% mai mult pe mâncare și băutură dacă este pusă muzică.
Mai mult, dacă un oaspete are o întâlnire, iar zona de lobby / lobby bar a hotelului nu oferă muzică, este foarte posibil să aleagă un alt loc de întâlnire.
În lobby-ul hotelului Continental Forum Oradea atmosfera e întreținută de acorduri de pian
Jazz, muzică clasică și pian
Conrad Hotels, brandul de lux Hilton, a realizat un sondaj legat de influența muzicii în hotel. Aceștia au analizat peste 5000 de răspunsuri de la clienți, din care a reieșit că tipurile de muzică preferate sunt în directă legătură cu zona din hotel și momentul zilei.
În urma acestui sondaj a reieșit că turiștii preferă muzica live în barul hotelului seara, pe când pe timpul zilei este preferată muzica clasică, ambientală. Jazz-ul se află și el printre opțiunile turiștilor, dar într-o proporție mai mică.
În restaurant, muzica dorită este cea de pian, pe când în spațiile publice oaspeții își doresc să audă muzică clasică și jazz.
De asemenea, se pare că turiștii și-ar dori concerte live, tematice și muzică retro în barurile de hotel. Ei își mai doresc să aibă posibilitatea de a sta la bar până noaptea tîrziu, cu acorduri muzicale „chillout” pe fundal. O altă dorință a oaspeților este ca în hotel să se audă soliști locali, care să reflecte cultura regiunii din care face parte hotelul.
La hotel Continental Drobeta Turnu Severin organizăm seri cu muzică live la terasăDintre toate genurile muzicale, muzica de pian live – clasică, jazz – este cea mai dorită de oaspeți. Acest sondaj și nu numai a dezvăluit cât de importantă este muzica atunci când ești cazat într-un hotel și faptul că acesta poate face diferența între hoteluri.
Nu în ultimul rând, muzica creează o conexiune între turist și hotel, pe baza căreia se poate construi relația oaspetelui cu brandul. Desigur, asta dacă muzica este aleasă după gusturile vizitatorilor.
Există teorii despre modul în care muzica acționează la nivelul minții. Se spune inclusiv că efectul de „bine” pe care ni-l oferă muzica este comparabil cu sentimentul de îndrăgostire. Vezi video de mai jos: