15 secrete din hotelărie – pentru un sejur reușit

Crezi că știi totul despre hoteluri?

Suntem convinși că din lista de mai jos, sunt cel puțin 3 secrete despre care nu ai auzit. Noi am strâns ideile chiar de la angajații noștri și le-am așternut aici, gândindu-ne care ți-ar putea fi utile în următoarea călătorie și ți-ar face sejurul mai plăcut. Vei găsi sfaturi pentru a obține un tarif mai bun de cazare sau o cameră mai spațioasă. Și asta fără să plătești un leu în plus!

Industria hotelieră folosește sisteme complexe, de aici și multitudinea de lucruri care par a fi „ascunse” turiștilor. Iată câteva secrete pe care ar trebui să le știi:

1. Dacă dorești să îți faci o rezervare online, ia în calcul că hotelul plătește comisioane site-urilor de rezervări online. De aceea, pe site-ul oficial al hotelului vei găsi, de cele mai multe ori, un tarif mai mic. Merită verificat! Atenție mare, verificați tariful pentru: aceeași perioadă, același număr de nopți și persoane, același tip de cameră, același tip de tarif (cu plata la recepție sau cu plata în avans), cu același tip de masă inclusă în preț (mic dejun, demipensiune, pensiune completă, all inclusive).

2. În cazul în care alegi să rezervi telefonic, iar hotelul face parte dintr-un lanț hotelier, sună direct la hotel, nu la sediul central. Dacă suni direct la hotel, sunt șanse mari să poți negocia prețul.

3. În plus, hotelurile tind să fie mai atente cu clienții care rezervă pe site-ul oficial. Așadar, există șanse foarte mari să primiți o cameră mai spațioasă, cu vedere, să aveți early check-in sau late check-out gratuit sau este posibil să vi se ofere un upgrade gratuit la o cameră cu facilități suplimentare față de cea pe care ați rezervat-o. De asemenea, dacă hotelul are programe de loialitate, nu ezitați să vă abonați, veți avea parte din când în când surprize plăcute: de la discouturi la servicii gratuite.

4. Dacă rezervi online, ai posibilitatea să lași comentarii în momentul rezervării. Profită de acest lucru dacă dorești, de exemplu, un pat mai mare, o cameră de fumători/nefumători sau cu vedere la parc. În orice caz, trebuie să iei în calcul că aceste comentarii se vor concretiza doar în cazul în care există disponibilitate. Poți suna direct la hotel în ziua sosirii pentru a verifica dacă cererile tale se pot îndeplini.

5. Dacă obișnuiești să călătorești des, mergi la același hotel. În cele din urmă te va recunoaște staff-ul, vei primi discount-uri, poate chiar un tratament VIP. Șansele sunt foarte mari!

6. În același timp, nu încerca să păcălești personalul hotelului și să spui că ai ești client fidel dacă ai mai stat de 3 ori în hotel și ultima dată a fost acum 3 ani. Recepționerii știu totul și vor avea grijă de tine dacă ești client loial, nu este nevoie să spui.

7. Să zicem că ajungi la ora 11:20, iar check-in-ul este de la 15:00. Știm că pentru tine este important să te cazezi în acel moment, dar nu fi supărat dacă recepționerul îți spune că nu este disponibilă camera până la 15:00. Înseamnă că hotelul a fost plin cu o seară în urmă iar cameristele își fac treaba în acel moment. Și nu cred că ai vrea să le grăbești…

8. Apropo de check-in, dacă ai o cerere specială, încearcă să nu suni la hotel în preajma orei la care se face chec-in-ul. Este perioada în care recepționerul este cel mai ocupat și e posibil să fii pus pe lista lungă cu zeci de alte cereri de la clienți. Sună cu câteva ore înainte sau după.

9. Ce-ai zice de un mic dejun la pat? Dacă hotelul oferă mic dejun cald de tip bufet, întreabă personalul dacă ți-l poate aduce în cameră. În rare cazuri vei fi refuzat.

10. Știai că poți obține un upgrade la o cameră mai spațioasă fără a plăti niciun leu în plus? Cere o cameră pe colț, acestea sunt cele mai spațioase. Dacă există disponibilitate, receționerul te va ajuta cu plăcere.

11. Vrei cele mai bune restaurante din zonă sau din oraș? Vrei să experimentezi cultura locală sau să să îți bei cafeaua într-un Skybar cu priveliște impresionantă? Întreabă recepționerul! Chiar crezi că poate știi Google mai multe decât știe cel care lucrează de luni sau poate ani în industria turismului? Testează!

De asemenea, recepționerul te poate ajuta să: închiriezi o mașină, să obții bilete la un concert, să îți cheme un taxi, să te trezească dimineața, să te ajute cu transferul de la/la aeroport și multe altele. Pune o întrebare, nu te costă nimic!

12. Crezi că hotelierii sunt deranjați dacă iei săpunul, șamponul sau loțiunea de corp din kit-ul de cosmetice? Nici vorbă, de ce crezi că și-au pus logo-ul pe ele? Totuși, nu încerca să faci asta cu pernele sau prosoapele. Cel mai probabil au cardul tău de credit…

13. „De ce să-ți dau carnetul de student pentru tariful special de student?” Da, este o întrebare frecventă. Simplu: recepționerul are nevoie de o dovadă pentru acordarea tarifului respectiv, care să ajungă la doamnele de la contabilitate, pentru respectarea procedurilor. Nu fac asta pentru că recepționerii sunt rău-voitori. Valabil pentru orice alt tip de tarif special.

14. „Este ridicol să plătesc parcarea!” Și hotelul trebuie să plătească personalul de la pază și chiar autorităților locale. Deci nu e deloc anormal să plătești parcarea. În schimb, dacă ești cazat la un hotel, poți fi sigur că: fie parcarea e inclusă în prețul camerei (și îți este prezentată ca un serviciu „gratis”), fie vei avea de plătit o sumă preferențială, oricum mult mai mică decât într-o parcare din oraș.

15. Te-ai întrebat vreodată de ce tariful „Nonrefundable”/ „Nerambursabil” / „Plata în avans” este mai mic decât orice alt tarif, pentru același tip de cameră? Pentru că dacă plătești înainte, vei și ajunge la hotel. N-ai idee câte persoane rezervă fără să garanteze cu vreo sumă de bani și nu mai ajung să se cazeze. dar nici nu anulează. Iar o cameră neocupată costă bani.

ÎNAPOI LA CAMPANIE