Industria hotelieră oferă o gamă largă de servicii. De la cazare până la divertisment. Personalul hotelului este cel care se ocupă în mod regulat de informațiile confidențiale ale clienților și poate afla lucruri despre aceștia care nu ar trebui să fie divulgate. Nu există legi specifice privind confidențialitatea în industria hotelieră, însă contractele și politicile fiecărui hotel ar trebui să prezinte clar la ce nivel de confidențialitate se pot aștepta clienții.
Reputația bună a fiecărui hotel este cheia succesului. Ca brand în această industrie, avem responsabilitatea de a acționa cu integritate și de a menține un mediu de lucru sănătos.
Protejarea datelor financiare
Noi, companiile hoteliere, folosim în mod obișnuit cărțile de credit ale clienților noștri și putem obține date financiare sensibile, cum ar fi informații despre contul bancar al acestora. Dacă divulgăm din greșeală aceste date, suntem răspunzători din punct de vedere juridic pentru neglijență, lucru care ne poate genera procese costisitoare. Astfel, fiecare hotel are măsurile lui de precauție, cum ar fi protejarea datelor clienților prin parole și criptarea datelor trimise în rețeaua hotelului, pe lângă adoptarea de măsuri de siguranță de bun-simț, cum ar fi să nu repetăm numărul cardului de credit al unui client acolo unde ar putea fi auzit de alte persoane din jur.
Tehnologia
Oferim adesea oaspeților acces wireless, însă acest beneficiu poate veni cu unele responsabilități. Conexiunea la Internet trebuie să fie protejată prin parolă, existând, însă, riscul ca și așa să poată fi obținute datele de acces ale unui alt utilizator. Informarea, criptarea datelor sau utilizarea unei conexiuni securizate pot să ofere confidențialitate clienților.
Stabilirea unor politici clare
Orice hotel trebuie să te informeze cu privire la gradul de confidențialitate la care te poți aștepta în cadrul acestuia. Așa că, înainte de a te caza, asigură-te că ai citit politicile de confidențialitate și pune întrebările la care vrei să afli răspunsurile, pentru a fi sigur că nu va avea loc nicio situație neplăcută.
Aspecte contractuale
Atunci când semnezi un acord cu hotelul, poți să fii sigur că beneficiezi de confidențialite în acord cu datele din contract. Altfel, hotelul se poate confrunta cu consecințe juridice.
Excepții la confidențialitate
Niciun hotel nu poate „să se angajeze” într-un comportament ilegal, iar dacă cineva este în pericol imediat, este datoria acestuia de a lua măsuri pentru a te proteja. De exemplu, dacă se aud țipete care provin dintr-o cameră de hotel, hotelul nu este obligat să „închidă ochii”, chiar dacă personalul a promis că va face acest lucru, în prealabil. Angajații din domeniul hotelier nu au nici o autoritate juridică specială, deci nu pot reține fizic un client. În schimb, ar trebui să cheme poliția dacă suspectează o activitate infracțională.
Aspecte speciale privind hotelurile
Polițiștii trebuie să obțină un mandat pentru a îți putea percheziționa camera. Personalul sau altă entitate nu poate să intre sau să percheziționeze o cameră fără consimțământul tău explicit.
Dacă un alt oaspete îți poate auzi o conversație din cauza pereților subțiri, de exemplu, aceasta nu este o încălcare a confidențialității.