Tu știi cum să savurezi un vin la maximum și, de ce nu, să ajungi să lași o impresie bună celor alături de care închini un pahar?
Înainte de toate, trebuie să știi să citești eticheta. Fiecare sticlă de vin comercializată trebuie să aibă o etichetă, iar aceasta trebuie să ofere toate informațiile despre conținut. Câteva dintre aceste informații sunt obligatorii, în timp ce alte informații sunt necesare pentru legislația țării în care vinul se comercializează.
Ce trebuie să știi este că multe sticle de vin au două etichete. Eticheta din față este cea mai importantă și dă numele vinului, iar eticheta din spate oferă informații suplimentare: de la sugestii practice – alături de ce fel de mâncare poți servi vinul respectiv – până la date științifice.
Orice sticlă trebuie să aibă, obligatoriu, aceste mențiuni:
Brandul – numele sub care se comercializează vinul respectiv (de ex. Sole)
Numele companiei, producătorul, crama (de ex. Cramele Recaș, Jidvei, Cotnari)
Regiunea de unde vin strugurii. Cu cât este mai clar specificată, cu atât cresc șansele ca vinul să fie mai bun. Un vin cu o regiune generală poate fi mai slab calitativ decât un vin care precizează o localitate sau o zonă viticolă.
Soiul de struguri din care s-a obținut vinul: cel puțin 75% din strugurii folosiți la vinificație sunt din respectivul soi (de ex. Chardonnay, Sauvignon blank, Riesling).
Anul de producție – în general, vinurile din supermarket sunt produse pentru a fi consumate rapid, cu mențiunea că numai așa poți savura arome fructate și proaspete. Așa cum știm, un vin vechi, de calitate, nu este chiar ieftin.
Conținutul de alcool – un vin cu 14% sau mai puțin este un vin de masă. Vinurile care depășesc 13,5% conținutul de alcool sunt vinuri de calitate.
Volumul recipientului – în general, sticlele comercializate au 75 ml.
VEZI ȘI:
Cum arată paharul potrivit în funcție de tipul de vin
Care este temperatura ideală de servire a vinurilor