Pentru hotelieri, dar și pentru turiști, mediul online a devenit din ce în ce mai provocator având în vedere tona de informații pe care le avem la doar câteva click-uri și cuvinte cheie distanță.
Ești curios să afli ce ne influențează să alegem un hotel sau altul? Sau unde ne cade privirea, poate uneori inconștient, când căutăm pe Google un hotel? Am aflat răspunsul la aceste întrebări și la multe altele, iar în cele ce urmează vă prezentăm prin infografice ultimele trenduri în comportamentul turiștilor când caută un hotel în mediul online.
Traseul unui user până la finalizarea rezervării trece prin trei etape:
- Cercetarea inițială
- Evaluarea opțiunilor
- Rezervarea propriu-zisă
Care sunt opțiunile în fiecare etapă:
După cum se poate observa din infograficul de mai sus, inițial userii încep traseul pe motoarele de căutare, majoritatea alegând Google ca primă sursă de informare.
Un aspect foarte interesant este că box-ul de Google MyBusiness (care se afișează în partea dreaptă a rezultatelor Google) și Google’s hotel finder joacă un rol decisiv în alegerea hotelului și în evaluarea lui. Conform unor studii, ochii utilizatorilor se opresc asupra primelor 3 rezultate Google (de cele mai multe ori plătite), dar și asupra căsuței Google MyBusiness.
Unde se uită userii în căsuța Google My Businees și Google’s Hotel Finder
În graficul de mai jos puteți observa ce anume îi determină pe turiști să dea click pe un rezultat în Google Search:
În ceea ce privește timpul pe care îl petrece un utilizator până să aleagă un hotel, puteți observa din infograficul de mai jos că analiza este temeinică:
De îndată de utilizatorii ajung pe un website, ei se lasă influențați la nivel vizual de fotografii, dar și de design-ul website-ului. În ceea ce privește fotografiile, respondenții sondajului au mărturisit că se lasă influențați de „user-generated photos”, adică fotografiile realizate de oaspeți.
Legat de conținutul scris de pe un website, în faza inițială a cercetării utilizatorii sunt interesați de informații despre hotel (facilitățile din camere, descrierea camerelor, facilitățile și serviciile hotelului etc).
Mai apoi, în faza finală a cercetării, userii încep să citească review-uri și informații despre atracțiile turistice și experinețele pe care i le poate oferi locația în care se află hotelul.
Surse articol:
Phocuswright’s (European Consumer Travel Report Sixth Edition)
trustyou.com, traveltripper.com, fueltravel.com (Online Bookings Reseach)
trustyou.com, flip.to (2017 Travel Website Behaviour Study)